HTML

Főökör & Alökör

Az MMP és ami mögötte van. Főökör, Alökör és az alapítás. Majd agymenések bőrszínre, nemre, vallásra, hajhosszra, körömlakk márkára, autó modellre, cipőre, mellbőségre, zokni színre, házi orvosra, gyógyszerészre, kényszerekre és kényszertelenekre való tekintet nélkül.

Friss topikok

Linkblog

Volt idő...

2011.10.28. 20:41 Alökör

Volt idő, amikor azt hittük, minden egyszerű. Egyszerű az élet, kialakul a rend és ez alapján megy minden  tovább az idők végezetéig. 

Mégse.

Vannak olyan helyzetek, melyeket -szándékosan nem definiálva- az ember ugyan kíván, mint szabálysértés elkövetője a jogkövetkezményeket, mégis határozatlanságot okoz. Nem tudod, mi van a kialakult renddel, és mi lesz ami módosítja azt. Több egymásra ható esemény kiolthatja egymást -egyik a másikat, vagy kiolthatják egymást. Furcsa és kihívásokkal teli jövő elé nézünk. Vannak és voltak céljaink. Ezeket vagy elértük, vagy nem. Ha elértük, jöhet a következő. És ez rúghatja fel a rendet. Ha nem értük el a célokat, frusztrációt okoz, hibákat keresünk magunkban, másokban, a környezetben

Sohasem lesz már egyszerű az élet, úgy mint huszonévesen. Dolgozol. Úgy érzed, megvan a helyed. Fizetnek is. De milyen lesz a jövő? Mi alakul belőle? Ha ezt valaki megmondaná...

MÁS:

Az előző melankolikus bejegyzés egy agymenés szüleménye. Elmúlt. Jöhet a szokásos napi bölcsesség.

Rég tervezem, hogy beszerzek egy lavórlámpás Ladát (2101, 2103, 2106...), vagy egy faros Skodát. 1000 Mb, S100, ilyesmi. Már látom magam előtt, ahogy beül szépen a porba, kerül a motortérbe a gyári helyére valami izgalmasabb motor. Ilyen lehetne egy "A"-s blokk utcaiba... Milyen jó is, mikor 1400-1500 ford./perc az alapjárat, a lendkerék úgy le van könnyítve, hogy csak jelzésértékű -és így tovább... 

Ismerem ezt, mint öreg Hobbit a gyűrűt... Először bővített hengerfej. Ehhez jár a nagy vezértengely. Következő lépésnél már fenn üvölt a dupla Weber. ÉBRESZTŐŐŐ. 410 Ft/l a benzin. A weber, meg mint a vödör, csak önti be a nyálat. 

Bár szép álom -ugyan láttam már ilyet...: Egy gyanúsan ülő zsigulit, melynek igen ideges volt az alapjárata, megtalált egy madár egy swifttel. 1.3, japó technika, emberünk gondolta, itt a nagy lehetőség! Végre egy ellenfél! Most megmutatom Anyának a jobb 1-ben, hogy csinálja egy profi.

Megmutatta.

A Biguli gyanúsan csörgött-hörgött. Emberünk rugdosta a gázt a swiftben rendesen, jelezve részéről mehet a verseny. Én mögöttük álltam, egész pontosan a swift mögött. Vörösvári út, Árpád-híd felé. Eljött a lámpaváltás ideje, suzukink egy bátor nyikkanással tudatta, hogy elindult, benne vigyorgó soförjével -és annak megilletődött utasával. Gondolom, az utas úgy gondolhatta, ugyan az út elején nem volt szó versenyről, de hát ha így alakult, élvezzük!

A swift tehát el, majd 2 autó hosszal a Lada előtt. Az még meg sem mozdult. Nem, nem a vezető aludt el, csak épp a seggét rázta a kocsi, nem akart letapadni, az Istennek sem. Hoppá! Hát ez nem gyári ezertetves... És akkor, mind derült égből 105mm-es gránát, akkorát szólt, hogy na. Elindult... A tolós váltó vonyított (valószínűleg a tulaj is...), a tüték földön túli örömöt trombitáltak a hirtelen beszívott húsz köbméter levegő miatt. Már nem volt öröm a swiftes arcán. Döbbenet volt! "Ez mi a teleb...ott ku...va élet itt?" gondolhatta, vagy valami erősen hasonlót. Én is épp, hogy lépést tudtam tartani az ezerkecskével, úgy ment, hogy ihaj! Ekkor már én is utolértem a suzukit, volt csodálkozás rendesen (onnan). Szerintem a drájver azóta pszichológiai szakrendelésen kezelteti magát, mert még mindig nem érti, mi ment el mellette...

Később félreálltunk a Ladával. Igen, sejtettem: Weberek, HMS asszimetrikus tengely, egy korábban Nivában szolgált 1.7-es blokkban. Továbbá hülyére könnyített lendkerék, Higany féle tolós váltó és coletti speer. Mindez úgy "porbavágva", hogy hogy siettében megskalpolta az úton átkelő hangyacsaládot. A srác, aki vezette, állítólag röpke 3 év alatt rakta össze. Nem azért mert lusta volt, csak hát a swift árát majdnem belapátolta a technikába. Minden elismerésem! 

Na, ilyet akarok én is építeni. Kell. Kezdenek eltűnni, vannak helyette béemvék, hondákok, meg egyéb -elektronikával televágott szekerek. A Lada (és a Skoda) egy darab a gyerekkorunkból, átlag 30 évesek, és MENNEK. A swiftek, hondákok és egyéb csodák vajon hol lesznek ennyi idő múlva? 

Persze, nem lenne szerencsés pl. egy gyermeket, vagy egész családot ilyen otrombán srófolt szekérben bolondítani, de hát ugye a játék, az játék. Kérdés, meddig. Addig amíg annak tekintjük!

Játsszunk gyerekek!

Ui: mi jobb egy "A"-s Ladánál?

Kettő...

Minden Kedves Olvasónak olcsó benzint és hátulhajtást kívánok!

Don Fülig di James 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mmpforever.blog.hu/api/trackback/id/tr873336956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása